Warszawa: Prezentacja książki Ennio Cominetti „Włosko-polskie sploty muzyczne od zamierzchłej przeszłości do współczesności”

W ramach XXIX Festiwalu Muzyki Organowej Organy Katedralne”, 4 września 2022 roku wystąpi w Warszawie Ennio Cominetti, jeden z najbardziej  wpływowych europejskich organistów, kompozytor, dyrygent chórów i orkiestr, ceniony popularyzator i eseista. Wstęp na koncert, który odbędzie się w Bazylice św. Jana Chrzciciela (ul. Świętojańska 8) o godz. 16.

Z tej okazji maestro zaprezentuje w Instytucie swój najnowszy esej o „Włosko-polskich splotach muzycznych od zamierzchłej przeszłości do współczesności”, który wydobywa na światło dzienne prawie nieznany, a jednocześnie intrygujący świat. Świat ożywiony zarówno mnóstwem mało znanych postaci, jak i prestiżowymi nazwiskami: Niccolò Paganini, Arrigo Boito, Luigi Nono, Ennio Morricone, Fryderyk Chopin, Karol Lipiński, Maria Szymanowska, Pola Negri. To postacie, które potrafiły stworzyć, oprócz dochodowego pomostu artystyczno-kulturalnego, także głębokie poczucie braterstwa między dwoma narodami. Chodzi o pewne historie, rzeczywiście bardzo ciekawe, opowiedziane w najdrobniejszych szczegółach w prosty i nie przesadnie akademicki sposób, co sprawia, że książka ma szanse trafić do szerszej publicznościć, a nie tylko do rąk profesjonalistów.

Ennio Cominetti, występował jako solista i dyrygent w około trzech tysiącach koncertów, w najważniejszych katedrach i w jednych z najsłynniejszych teatrów świata, m.in. w Gdańsku, Lublinie, Kielcach i Krakowie a, ostatnio, w Warszawie.

Prowadzi intensywną działalność popularyzatorską w dziedzinie muzyki sakralnej, a w szczególności organowej, zwłaszcza w ramach „Międzynarodowego Szlaku Organowego po Lombardii”, którego jest założycielem i dyrektorem. Nagrywał płyty CD, wideo, pisał artykuły do włoskich i europejskich magazynów muzycznych, organizował konferencje, kursy mistrzowskie, przewodniczył jury konkursów, również międzynarodowych. Jest założycielem i dyrektorem Lombardzkiej Orkiestry Kameralnej, ensemble „Soli Deo Gloria” i Lombardzkiego Chóru Akademickiego.

Jest autorem esejów o tematyce muzycznej. Oprócz Włosko-polskich splotów muzycznych warto wspomnieć o: „Marco Enrico Bossi, organista, uczony, kompozytor”, „Organowe nuty, zapiski pozwalające poznać tyleż złożony, co fascynujący świat organów”, „Przewodnik po słuchaniu i interpretacji Das Wohltemperierte Klavier Jana Sebastiana Bacha”, „Przygoda nieskończonej harmonii” .W 2015 roku, wraz z Clarą Bertellą wydał książkę „Muzyka na stole, przepisy wielkich włoskich muzyków”.

Rezerwacja TUTAJ.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.